Saturday, April 3, 2010

lawok ker??


Sammy pergi berjumpa doktor dan mengadu kini dia sudah tidak bertenaga lagi untuk membuat kerja-kerja rumah membantu isterinya. Baru menyapu dan mencuci pinggan sket, dah rasa tak bermaya. Doktor pun memriksa Sammy. Setelah selesai pemeriksaan, Sammy berkata, ' Okey doktor, sekarang boleh beritahu saya menggunakan bahasa Melayu yang paling mudah sekali.....apa sebenarnya sakit saya ni?

Doktor menjawab,' Dalam bahsa Melayu yang paling mudah ialah sebenarnya awak seorang yang berpenyakit Malas!

' Terima kasih, doktor.' balas Sammy, lalu menyambung ' sekarang beritahu saya penyakit malas menggunakan istilah-istilah apa dalam perubatan supaya saya boley terangkan pada isteri saya kat rumah tu..'...Lalu doktor td bangun dalam keadaan bingung melayan orang yang suam2 suku macam Sammy ni...

No comments:

Post a Comment